Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Požičovne automobilov zlepšujú svoj prístup k spotrebiteľom

Dátum: 23.01.2017
Požičovne automobilov zlepšujú svoj prístup k spotrebiteľom
Prinášame Vám zápisnicu a uznesenie

Rezervovali ste si už auto on-line a v prijímacej kancelárii požičovne ste zistili, že musíte zaplatiť viac? V roku 2015 sa to prihodilo 2 000 spotrebiteľom v Európe, ktorí tieto problémy nahlásili sieti európskych spotrebiteľských centier.

Komisia, európske orgány na ochranu spotrebiteľa a päť najväčších požičovní automobilov (Avis, Europcar, Enterprise, Hertz a Sixt), ktoré predstavujú dve tretiny všetkých súkromných prenájmov automobilov v EÚ, v reakcii na vysoký počet sťažností od turistov v celej EÚ začali v roku 2014 viesť rokovania.

Päť najväčších požičovní v nadväznosti na tieto rokovania v súčasnosti zmenilo a zlepšilo svoje obchodné postupy, zmluvné podmienky a vnútornú politiku a zaviedlo zmeny. Spotrebitelia budú môcť počítať s týmito podmienkami:

Celková cena rezervácie zahŕňa všetky povinné poplatky.

Ak sú v niektorých krajinách podľa zákona povinné zimné pneumatiky, budú zahrnuté v inzerovanej cene.

Zrozumiteľný opis hlavných podmienok prenájmu.

Spotrebitelia budú mať k dispozícii jasné informácie o hlavných charakteristikách prenájmu (povolený limit najazdených kilometrov, vyúčtovanie paliva, zrušenie rezervácie, požiadavky na zloženie zálohy atď.).

Zrozumiteľné informácie o doplnkovom poistení.

Spotrebitelia budú mať k dispozícii cenu a podrobné informácie o voliteľných službách, najmä pokiaľ ide o poistenie pre prípad nehody, vďaka ktorému sa znižuje finančná spoluúčasť v prípade poškodenia. Pred zakúpením príslušných produktov spotrebiteľom musia byť jasne uvedené informácie o tom, čo pokrýva poistenie v základnej cene prenájmu a čo pokrýva prípadné doplnkové poistenie.

Transparentné vyúčtovanie paliva.

Spotrebitelia budú mať vždy možnosť dostať vozidlo s plnou nádržou a s plnou nádržou ho vrátiť.

Zrozumiteľný postup kontroly vozidla.

Ešte pre úhradou budú spotrebitelia oboznámení so súvisiacimi dôvodmi a budú im predložené dôkazy o poškodeniach.

Spravodlivý postup pri riešení škôd.

Ešte pred vykonaním úhrady má spotrebiteľ možnosť napadnúť akékoľvek poškodenie.