Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Ako v praxi funguje podanie sťažnosti na internetového predajcu ?

Dátum: 23.01.2017
Ako v praxi funguje podanie sťažnosti na internetového predajcu ?

Spotrebiteľ vyplní elektronický formulár dostupný na webovom sídle platformy RSO, popíše prípad zo svojho pohľadu, priloží relevantné dokumenty a odošle.

Sťažnosť je platformou zaslaná podnikateľovi, ktorý môže spotrebiteľovi priamo navrhnúť zmierlivé riešenie sporu.

Ak zmierlivé riešenie nenavrhne alebo k dohode nedôjde, navrhne jedna zo strán, prípadne za asistencie kontaktného miesta, nestranný subjekt ARS, ktorý má spor v mimosúdnej rovine riešiť.

Po tom, čo sa obe strany dohodnú na subjekte ARS, platforma RSO automaticky postupuje sťažnosť tomuto subjektu. Ten následne informuje spotrebiteľov o svojich procesných pravidlách a podkladoch, ktoré požaduje. Po prípadnom doplnení podkladov má na riešenie sporu 90 dní. V niektorých prípadoch môže byť táto lehota predĺžená.

Výsledkom je riadene uzatvorenie prípadu.