Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Čo môže sieť ESC urobiť pre vás

Pomoc a poradenstvo pre cezhraničné problémy v EÚ, na Islande, v Nórsku a vo Veľkej Británii. Sme poverení poskytovať bezplatné informácie, poradenstvo a pomoc o cezhraničnom nakupovaní v EÚ, na Islande, v Nórsku a vo Veľkej Británii. Čo môžeme?

  • Poradiť vám ohľadne práv spotrebiteľa pre oblasť nakupovania a cestovania podľa vnútroštátneho práva a práva EÚ;
  • Poskytnúť vám praktické tipy ako sa vyhnúť problémom, ktoré vám môžu ušetriť peniaze;
  • Pomôcť pri riešení cezhraničných reklamácií a sporov s obchodníkmi z iných členských štátov EÚ, Islandu, Nórska alebo Veľkej Británie.
  • Spojiť sa s obchodníkom, aby sme sa pokúsili problém vyriešiť;
  • Poradiť vám ohľadne ďalších krokov, pokiaľ zmierlivé riešenie nie je možné, ako napr. alternatívne riešenie sporov, európske konanie vo veciach s nízkou hodnotou sporu alebo iné právne konanie;
  • Pomôcť vám s nájdením organizácie, ktorá môže prevziať váš prípad na ďalšie riešenie/konanie.

Čo nemôžeme?

  • Nemáme donucovaciu právomoc. Nemôžeme prinútiť obchodníkov, aby konali.
  • Spoliehame sa na presvedčovanie, ktoré je úspešné minimálne v polovici prípadov;
  • Vystupovať ako váš právny zástupca v súdnom konaní;
  • Spracovať vašu sťažnosť, ak je jedna zo zúčastnených strán mimo EÚ, Nórska, Islandu a Veľkej Británie.

Najčastejšie problémy, ktorými sa ESC zaoberá:

  • Nakupovanie online, ktoré zahŕňa lehoty na zváženie, dodacie lehoty, poskytovanie informácií a 2-ročnú zákonnú záruku;
  • Nakupovanie tovarov a služieb vrátane 2-ročnej záruky, právo na opravu, výmenu a vrátenie peňazí, a zásada nediskriminácie;
  • Práva cestujúcich lietadlom týkajúce sa zrušenia, meškania a súvisiacej pomoci, odmietnutia prepravy, a straty alebo poškodenia batožiny;
  • Ochrana dovolenkárov, právo na informácie, na prenesenie balíka na niekoho iného, na zaručenú cenu a na výber alternatívneho balíka alebo vrátenie peňazí, ak sa obsah zmení;
  • Problémy s požičaním vozidla, ako napr. nejasné informácie o cenách a nákladoch za voliteľné doplnky a neprijateľné zmluvné podmienky;

Timesharing – časovo vymedzené užívanie ubytovacích zariadení/prázdninové kluby.